این رویداد به همت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و توسط هولدینگ ایده پردازان، برگزار شد. ورکشاپی یک روزه که هدفش آشنایی بیشتر بانوان اردبیلی با مباحث کارآفرینی و کسب و کارهای نوین بود. وجه ممیزه این رویداد با رویدادهای پیشین سابقه ی کاری شرکت کننده هایش بود. در واقع بیشتر افراد نه از جهت نداشتن شغل بلکه از جهت یافتن راه حل برای مسائلی که فی الحال در کسب و کارشان با آن دست به گریبانند شرکت کرده بودند. مسائلی همچون کمبود مشتری یا عدم نتیجه گیری از تبلیغات و بازاریابی و قص علی هذا.

 

ورکشاپ کارآفرینی بانوان در استانداری اردبیل

علی رغم تنوع مخاطبین، از بانوان با تجربه ی پنجاه ساله که خودشان در زمینه های مختلف گلیم بافی، خیاطی، سفالگری و حتی icdl آموزشگاه و کارآموز داشتند تا کارآموزان جوان فنی و حرفه ای، نقطه ی مشترکی وجود داشت. موضوعی که همه ی این افراد را در یک ردیف می گذاشت و آن هم عدم آگاهی از نگرش نوین به بازار و  راه اندازی کسب و کار بود. موضوعی که برگزارکنندگان ورکشاپ کارآفرینی بانوان استانداری اردبیل نیز همان را دنبال می کردند.

نگرش جدید؛ تنها روش برای تغییر در نتایج!

آنچه که مهم است تغییر هر روزه ی جهان و پیشرفت لحظه به لحظه ی آن است. ما نیز باید همزمان با چرخ این روزگار بچرخیم تا جا نمانیم. در ورکشاپ کارآفرینی بانوان استانداری اردبیل تلاش بر این بود تا به شرکت کننده ها تغییر فکر و رفتارشان در کسب و کارشان آموزش داده شود. تا نتیجه ای متفاوت از قبل بگیرند. چرا که نمی توان از تکرار یک روند همیشگی، انتظار جواب متفاوتی داشت.

اولین و شاید پرچالش ترین بخش ورکشاپ، کارگاه خلاقیت بود که توسط مهندس رامین نیلوفری برگزار شد. در این کارگاه از موانع ذهنی که خود افراد برای خود تراشیده بودند صحبت شد و اینکه مسائل با تغییر زاویه دید قابل حل هستند. تنها باید این باور را در خود بسازیم که راه حل مساله در درون آن است و با کمی خلاقیت می توان خیلی ساده تر حلش کرد.

 

ورکشاپ کارآفرینی بانوان در استانداری اردبیل

خلاقیت؛ هنرِ متفاوت دیدن!

اگر قرار بر محالات و نشدن ها بود هیچ پیشرفتی در جهان حاصل نمی شد.

در طی کارگاه خلاقیت مسائلی که شرکت کننده ها مستقیما در کسب و کار خود با آن مواجه بودند مطرح کردند و به این ترتیب در ورکشاپ بعدی، تحت عنوان بوم مدل کسب و کار، به تک تک آن ها پرداخته شد. جالب اینکه بیشتر عزیزان به درستی مشتریِ هدف خود را شناسایی نکرده و متعاقبا، راه های ارتباطی مناسب با آن را انتخاب نکرده بودند و به دلیل عدم مشاهده بازخورد، تصور می کردند مشتری ندارند و باید چاره ای دیگر بیاندیشید.

خوشبختانه با توضیحاتی که در مورد تحلیل و نوشتن بوم مدل کسب و کار ارائه گشت، شرکت کننده ها به پاسخ بسیاری از سوالاتشان رسیدند و به اهمیت استفاده از ابزار و روش های جدید در کسب و کارشان پی بردند. در انتها نیز همه ی شرکت کننده ها برای اینکه کسب و کارشان را تحلیل کنند، بوم مدل خود  را پر کرده و از راهنمایی های مربیان هولدینگ ایده پردازان استفاده کردند تا به دید بهتری از مسائل کسب و کارشان دست یابند.

 

ورکشاپ کارآفرینی بانوان در استانداری اردبیل

 

بازتاب رسانه ای خبر در ایسنا، ایرنا و جهاد دانشگاهی